- Ako ste deo sami kupili bez naše podrške i deo je neodgovarajuć, povrat paketa (trošak) snosite Vi kao kupac.
- Ako ste robu kupili uz našu podršku i nije odgovarajuća, trošak povrata paketa snosi Elektrospektar.
U paketu sa kupljenom robom pored Računa (faktura), Obrazac za povrat robe dobijate i Prijem Web kupovine koju smo generisali pri Vašoj web ili usmenoj (telefonskoj) kupovini.
Na tom dokumentu se vide svi podaci i uslovi pod kojima ste kupili robu. Ovaj dokument smanjuje rizik od povrata robe za Vas kao kupce i nas kao prodavce.
- Ako ste deo sami kupili bez naše podrške i deo je neodgovarajuć, povrat paketa (trošak) snosite Vi kao kupac.
- Ako ste robu kupili uz našu podršku i nije odgovarajuća, trošak povrata paketa snosi Elektrospektar.
Prilikom preuzimanja pošiljke molimo Vas da u prisustvu kurira proverite svoj paket. Ukoliko na njemu ima vidljivih oštećenja (pocepani delovi i ugnječenje) paket ne bi trebalo da preuzmete. U ovom slučaju potrebno je da oštećenje prijavite u roku od 24h, u suprotnom, Vaša reklamacija će biti odbijena.
Obrazac za Povrat robe možete skinuti OVDE
PRIJAVA REKLAMACIJE
Porebno je odmah poslati mail na office@elektrospektar.rs sa:
- Brojem primljene Račun-otpremnice
- Imenom i prezimenom
- Kontakt telefonom
- Razlogom odbijanja pošiljke
- Popunjen Obrazac za povrat robe
Ukoliko ste primili pošiljku i nakon otvaranja pakovanja ustanovili da isporučena roba oštećena, nesaobrazna naručenoj ili podaci na računu nisu odgovarajući, molimo Vas da nas, najkasnije u roku od 24h od trenutka prijema pošiljke, pošaljete e-mail na office@elektrospektar.rs sa:
- Brojem primljene Račun-otpremnice
- Imenom i prezimenom
- Kontakt telefonom
- Razlogom Reklamacije ili zamene proizvoda
- Popunjen Obrazac za povrat robe
Obrazac za Povrat robe možete skinuti OVDE
U najkraćem mogućem roku, a najkasnije u roku od 8 dana od dana prijema reklamacije, pisanim ili telefonskim putem odgovorićemo vam na izjavljenu reklamaciju tj. zamenu i obavestićemo Vas o daljem postupanju. Rok za rešavanje reklamacije je 15 dana od trenutka prijema iste. Rok za rešavanje reklamacije prekida se kada potrošač primi odgovor prodavca i počinje da teče iznova kada prodavac primi izjašnjenje potrošača na odgovor prodavca. Potrošač je dužan da se izjasni na odgovor prodavca najkasnije u roku od tri dana od dana prijema odgovora prodavca. Smatraće se da potrošač nije saglasan sa predlogom prodavca ukoliko se ne izjasni u roku od tri dana.
Prilikom rešenja Reklamacije, ukoliko je odobrena, imate mogućnost:
- Zamene za isti proizvod
- Zamene za drugi proizvod
- Povrat novca
Obrazac za Povrat robe možete skinuti OVDE
Prodavac, u slučaju da odbije reklamaciju, dužan je:
– da pruži odgovarajuće obaveštenje potrošaču u slučaju odbijanja reklamacije
– da potrošača sveobuhvatno obavesti o mogućnosti rešavanja spora vansudskim putem, kao i o nadležnim telima za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova.
Potrošački spor može se rešiti postupkom vansudskog rešavanja potrošačkih sporova. Kao trgovac smo dužni da vas obavestimo da smo po zakonu obavezni da učestvujemo u ovom postupku. Vansudsko rešavanje potrošačkih sporova obavlja se na transparentan, efikasan, brz i pravičan način pred telom za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova. Ministarstvo sačinjava listu tela i javno je objavljuje. Dostupna je na adresi https://vansudsko.mtt.gov.rs/adrbodies Postupak pred telom može da pokrene potrošač samo ukoliko je prethodno izjavio reklamaciju ili prigovor trgovcu. Potrošač protekom jedne godine od dana (bezuspešnog) podnošenja reklamacije gubi pravo na podnošenje predloga za vansudsko rešavanje spora. Vansudsko rešavanje potrošačkog spora može da traje najduže 90 dana od dana podnošenja predloga.
Kao prodavac dužni smo da potrošaču bez odlaganja izdamo pisanu potvrdu ili elektronskim putem potvrdimo prijem reklamacije, odnosno saopštimo broj pod kojim je zavedena njegova reklamacija u evidenciji primljenih reklamacija.
Vansudsko rešavanje potrošačkih sporova, ne primenjuje se, pored ostalog:
– u potrošačkim sporovima koji su predmet Zakona o zaštiti potrošača, ako je vansudsko rešavanje sporova uređeno posebnim zakonom, a naročito u oblasti pružanja elektronskih komunikacionih usluga, poštanskih usluga, finansijskih usluga, osim finansijskih pogodbi, usluga putovanja;
– za rešavanje sporova po procedurama koje je ustanovio sam trgovac;
– na neposredne pregovore između potrošača i trgovca;
– na pokušaj mirenja strana povodom spora u parničnom postupku;
– u postupcima koje je trgovac pokrenuo protiv potrošača.
– link ka listi tela za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova https://vansudsko.mtt.gov.rs/adrbodies
Svaka stranka u postupku vansudskog rešavanja potrošačkog spora plaća svoje troškove (troškovi zastupanja, putni troškovi i sl.). Rad tela za vansudsko rešavanje potrošačkog spora je besplatan za stranke u postupku vansudskog rešavanja potrošačkog spora.”
Pravo na reklamaciju imate ,od trenutka isporuke pošiljke, u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača (Sl glasnik RS 88/2021)
Prilikom evidendiranja Vaše Reklamacije, na mail će Vam biti poslata Dokumentacija vezano za povrat robe koju reklamirate. U pitanju su dokumenta POVRATNICE ili dokumentacija za POVRAT NOVCA koja će se u našem sistemu voditi pod određenim rednim brojem. U obavezi ste da navedenu dokumentaciju ištampate, popunite, spakujete sa Račun-otpremnicom i robom koju reklamirate. U skladu sa dogovorom sa našim sektorom reklamacija o vremenu preuzimanja pošiljke od Vas, pošiljku će preuzeti kurirska služba Bex Express o trošku Elektrospektra. Tek kad se pošiljka sa reklamiranom robom vrati, ukoliko je reklamacija odobrena i opravdana, biće Vam odgovoreno u skladu sa Vašim zahtevom za rešenje Reklamacije:
- Zamenom za isti proizvod
- Zamenom za drugi proizvod
- Povratom novca
U svakom momentu možete dobiti pomoć i informaciju od naše korisničke podrške putem telefona 021 506 760.
REKLAMACIJE NA NESAOBRAZNOST ROBE
Postupak reklamacije proizvoda zbog nesaobraznosti ugovoru, koja se pojavi u roku od dve godine od dana isporuke proizvoda potrošaču, se vrši na način opisan u delu „Uslovi korišćenja i prodaje“.
Ukoliko je potrošač za kupljeni proizvod dobio garanciju i ako se reklamacija izjavljuje nakon proteka 2 godine od dana kupovine, potrošač je dužan da reklamaciju izjavi davaocu garancije.
Ukoliko se na kupljenom proizvodu pojave neusaglašenosti u smislu odredbi Zakona o zaštiti potrošača, molimo Vas da nas obavestite telefonom ili putem e-maila na office@elektrospektar.rs.
U slučaju reklamacije zbog nesaobraznosti, potrošač može da pošalje robu o trošku trgovca kurirskom službom Bex express sa kojom imamo ugovorni odnos.